تنگ کردن واژن با لیزر

در عصر جدید، با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از لیزر در حوزه پزشکی، سبب شده تا افراد دیگر نگران جراحی های دردناک نباشند و به جرات می توان گفت که لیزر کمک بسیاری به انسان ها در این حوزه داشته است. شاخه پزشکی زیبایی نیز از این امر مستثنی نیست. یکی از اعمال جراحی زیبایی زنان که این روزها بسیاری از خانم ها به سراغ آن می روند، عمل تنگ کردن واژن با لیزر است. ممکن است شما نیز یکی از کسانی باشید که با افزایش سن یا به دلیل بارداری دچار شلی، خشکی و درد در هنگام مقاربت شده باشید و به فکر درمان آن افتاده باشید. برای رفع مشکلاتی از این قبیل می توانید با ما در این مطلب همراه باشید.

تنگ کردن واژن با لیزر چیست؟

تنگ کردن واژن با لیزر یکی از روش های آسان و بدون درد و خونریزی است که برای جوانسازی واژن و تنگ کردن آن انجام می شود. این عمل فقط برای افرادی نیست که به دنبال تنگ کردن واژن هستند بلکه بسیاری از مشکلات دیگر را نیز برای بانوان درمان می کند. از این عمل، به عنوان لیزر جوانسازی واژن نیز نام برده می شود. لیزر جوانسازی واژن، علاوه بر تنگ کردن واژن و رفع گشادی آن، موارد زیر را نیز در بر می گیرد:

تنگ-کردن-واژن-با-لیزر

• رفع خشکی و سوزش واژن
  • رفع شلی واژن (آتروفی)
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • درمان نزدیکی دردناک
  • درمان افتادگی رحم
  • درمان عفونت های مکرر ادراری
  • کاهش علائم یائسگی و خشکی واژن ناشی از آن

چه عواملی سبب گشادی واژن می شود؟

یکی از بارزترین عواملی که به مرور زمان، بر گشادی و شل واژن تاثیر زیادی دارد، خودارضایی می‌باشد. مسئله خودارضایی با گذشت زمان، باعث ایجاد عوارض زیادی در بدن خواهد شد.

• زایمان طبیعی
  • روابط جنسی متعدد در فواصل زمانی کوتاه
  • افزایش سن فرد
  • یائسگی بانوان
  • عطسه های بسیار شدید
  • لاغری و چاقی‌های مکرر

معایب گشادی واژن

هنگامی که دهانه واژن گشاد شود، ورود میکروب‌ها به کانال واژینال نیز بیشتر میگردد. در نتیجه فرد به عفونت‌های متعدد دچار خواهد شد.

در مواردی که گشادی واژن رخ می‌دهد، تحرکات عصبی ناحیه واژن حین مقاربت جنسی کاهش می‌یابد. در پی این مسئله، شریک جنسی از برقراری رابطه جنسی رضایت نداشته و کم تمایل می‌شود.

تنگ کردن واژن با لیزر به چه صورتی انجام می شود؟

دستگاه لیزر در ناحیه مخاط و زیر مخاط واژن شروع به کار کرده و تقریبا در اندازه‌های یک سانتی متری، در کانال واژن لیزر تابانده می‌شود. باعث افزایش پروتئین‌های پشتیبان، افزایش عروق خونی محل واژینال و افزایش پایانه‌های عصبی می‌شود. در نهایت کلاژن سازی انجام و بافت واژن منبسط شده، که سبب تنگ شدن واژن می‌گردد.

لیزر، با استفاده از تحریک بافت مخاطی واژن، میزان ترشح و تولید کلاژن را افزایش می دهد. در این روش هیچ گونه برشی بر روی واژن ایجاد نمی شود، بلکه با ایجاد گرما، تحریک و احیای بافت صورت می گیرد. نور لیزر از طریق دهانه واژن وارد بافت و دیواره واژن می‌ شود و بر بافت مخاطی واژن تاثیر می گذارد.

تنگ-کردن-ناحیه-تناسلی-با-لیزر

فواید لیزر نسبت به روش جراحی برای تنگ سازی واژن

روش غیر تهاجمی لیزر در مقایسه با جراحی دارای مزایایی می‌باشد.

• روش لیزر، بدون استفاده از برش ایجاد می‌شود.
  • درمان با لیزر سریعتر صورت می‌گیرد.
  • لیزر خونریزی و احساس درد ندارد.
  • لیزر برخلاف عمل جراحی تنگ کردن واژن، دوران نقاهت کوتاهی دارد.
  • روش لیزر نسبت به جراحی از هزینه کمتری برخوردار است.
  • افزایش لذت رابطه جنسی در روش لیزر. زیرا تا انتهای کانال توسط این روش نیز تنگ سازی می‌شود.

کاربرد لیزر در تنگ کردن واژینال

• افزایش رطوبت واژینال
  • تقویت خاصیت کشسانی ناحیه ژنیتال
  • افزایش استحکام دیواره واژن
  • تنگ شدن دهانه و کانال واژن
  • افزایش رضایت جنسی
  • رفع بی‌اختیاری خفیف

لیزر تنگ سازی برای چه افرادی، کاربرد ندارد؟

• افرادی که دارای گشادی و پارگی شدید واژن هستند. (این افراد برای رفع این مسئله به واژینوپلاستی احتیاج دارند.)
  • افرادی که پزشک به دلیل ابتلا به بیماری‌های سیستمیک، استفاده از لیزر را برای آن‌ها ممنوع کرده است.
  • افرادی که مبتلا به بیماری خود ایمنی شدید هستند.
  • بانوانی که باردار هستند.

تنگ کردن واژن با لیزر سبب ناباروری می‌شود؟

چنین عارضه ای با انجام لیزر درمانی و زیبایی ایجاد نمی گردد، زیرا در روش لیزر، از طول موج‌های استاندارد استفاده می‌کنند. لذا به همین منظور احتمال ابتلا به ناباروری وجود نخواهد داشت.

آیا افرادی که رحم خود را برداشته‌اند، می‌توانند از لیزر برای تنگ کردن واژن استفاده کنند؟

بله. این لیزر بر روی لوله واژینال انجام می شود و ارتباطی به رحم ندارد. بنابراین افرادی که در گذشته، رحم خود را برداشته‌اند، مشکلی برای عدم استفاده از روش لیزر برای رفع گشادی واژن ندارند.

آیا-تنگ-کردن-واژن-با-لیزر-امکان-دارد؟

بهترین سن برای تنگ سازی واژن چیست؟

بانوان در هر سنی می‌توانند بدون هیچ مشکلی به درمان گشادی واژن خود با استفاده از روش لیزر بپردازند.

آیا بعد از تنگ کردن واژن با لیزر، می‌توان زایمان طبیعی انجام داد؟

بهتر است که این نوع زایمان انجام نشود. بسیاری از بانوان مسر هستند، از روش زایمان طبیعی برای بدنیا آوردن فرزند خود استفاده کنند، اما باید توجه داشت، که بعد از تنگ کردن دهانه واژن، هنگام خروج فرزند، درد بسیار زیادی را متحمل خواهند شد که خطرات احتمالی برای جنین و مادر و همچنین عوارض بسیار دیگری نیز در آینده به همراه خواهد داشت.

بانوانی که قصد بارداری و یا زایمان دارند، باید تنگ کردن را 6 ماه بعد از آخرین زایمان خود انجام دهند.

تنگ کردن واژن با لیزر برای چه کسانی مناسب است؟

تشخیص این مسئله که گشادی و پارگی واژن شما بر چه علت و چه میزان است، بر عهده جراح می‌باشد. شخص مراجعه کننده قبل از معاینات و جلسات مشاوره‌ای، نمی‌تواند خود، تصمیم بگیرد که چه روشی را برای این کار برگزیند.

خانم هایی که سابقه بارداری و شیردهی داشته اند و بعد از آن دچار خشکی مخاط واژن شده اند. این بیماران به دنبال تاثیرات هورمونی بارداری و بعد از آن شیردهی دچار نازک شدن و خشکی مخاط واژن شده اند و در هنگام نزدیکی دچار درد و احساس خشکی می شوند. حتی بیمارانی که سابقه زایمان سزارین داشته اند نیز می توانند از این عمل بهره ببرند. یعنی لزوماً نیازی نیست که زایمان به صورت واژینال انجام شده باشد. خانم هایی که سزارین شده اند نیز همین تغییرات را در مخاط واژن خود تجربه می کنند. لیزر واژینال برای این دسته از بیماران بسیار موثر است.

خانم هایی هستند که یائسه شده اند. تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی و همچنین افزایش سن موجب می شود که مخاط واژن دچار تغییراتی شود که در نهایت به خشکی، نازک شدن و درد در هنگام مقاربت منجر می شود. لیزر واژینال برای این دسته از بیماران نیز بسیار موثر خواهد بود.

خانم های ورزشکار جز افرادی هستند که از این عمل می توانند استفاده کنند. خانم هایی که ورزش های سنگین انجام می دهند یا از مکمل های استروییدی برای عضله سازی استفاده می کنند، اکثراً مبتلا به ریلکسیشن واژن (شلی واژن می شوند)، اگرچه ممکن است که هیچ زایمانی نیز تجربه نکرده باشند. لیزر واژینال برای این دسته از بانوان نیز بسیار مفید می باشد.

هر خانم 30 تا 40 ساله ای که احساس می کند رطوبت واژن در هنگام نزدیکی مانند قبل نیست و گاهی احساس درد دارد می تواند از لیزر واژینال استفاده کند.

مراقبت های قبل از تنگ کردن واژن با لیزر

1. حتماً بعد از آن که تصمیم گرفتید تا عمل تنگ کردن واژن را با لیزر انجام دهید، اقدام به انتخاب یک جراح زیبایی زنان حرفه ای و باتجربه کنید. پزشک نقش مهمی در این عمل دارد.
  2. پیش از انجام لیزر نیاز به معاینه و تشخیص عفونت های احتمالی است. پیش از انجام لیزر تمامی عفونت ها باید به طور کامل رفع شود.
  3. پزشک پیش از انجام لیزر تنگ کردن واژن یک تست پاپ اسمیر نیز انجام می دهد.
  4. برای لیزر تنگ کردن واژن بهتر است 3 تا 5 روز از اتمام عادت ماهیانه فرد گذشته باشد.

مراقبت های بعداز تنگ کردن واژن با لیزر

اگرچه این عمل با لیزر انجام می شود و درد و خونریزی ندارد، اما بهتر است بعد از لیزر برخی نکات را رعایت نمایید:

1. اگر بعد از لیزر احساس درد یا سوزش داشتید، با استفاده از کمپرس سرد، درد را تسکین دهید.
  2. یک تا دو هفته بعد از لیزر از برقراری تماس جنسی اجتناب ورزید.
  3. بهتر است تا مدتی کارهای سنگین نکنید و به میزان کافی استراحت داشته باشید.

تعداد جلسات تنگ کردن واژن با لیزر

با مراجعه به جراح زیبایی زنان و بررسی بافت واژن و میزان شل شدگی آن، تعداد جلسات درمانی مشخص می شود. جلسات درمانی می تواند از یک جلسه تا چهار جلسه متغیر باشد. این جلسات در فاصله زمانی 6 هفته ای انجام می شود.

ماندگاری لیزر تنگ کردن واژن

میزان ماندگاری لیزر تنگ کردن واژن به بافت بدن هر فرد و میزان شل شدگی و گشادی عضلات واژن او مرتبط است. به طور کلی، نتیجه لیزر تنگ کردن واژن هجده ماه تا دو سال باقی می ماند.

تنگ کردن واژن با لیزر

هزینه تنگ کردن واژن با لیزر

هزینه انجام این کار به عوامل مختلفی از جمله هزینه دستمزد، میزان گشادی واژن، ابزار مصرفی و هزینه بیمارستان و … بستگی دارد. لازم است بدانید، بیمه درمانی، هیچگونه هزینه جراحی‌های زیبایی که به سلامتی بدن مربوط نمی باشد را تقبل نمی‌کند. برای اطلاع دقیق از میزان هزینه، با شماره‌های درج شده تماس حاصل فرمایید.

نکات طلایی پایانی

معمولا همه افراد، خصوصا بانوان برای انجام کارهای زیبایی، حساسیت بالایی به مسئله داشته و توجه دارند که بهترین پزشک را برای خود برگزینند. لذا بهتر است برای انجام هر گونه اعمال زیبایی و درمانی در انتخاب جراح خود دقت لازم و کافی را داشته باشید.

در پایان باید گفت که عمل تنگ کردن واژن با لیزر عملی سرپایی، بدون درد، خونریزی و آسان است که توسط جراح زیبایی زنان انجام می شود. اگر به هر دلیلی دچار شل شدگی، گشادی، خشک شدن واژن و درد در هنگام مقاربت شدید می توانید از این عمل بهره ببرید.

(Visited 2,559 times, 11 visits today)

Call Now Buttonتماس با پزشک