تنگ کردن واژن با لیزر

در عصر جدید، با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از لیزر در حوزه پزشکی، سبب شده تا افراد دیگر نگران جراحی های دردناک نباشند و به جرات می توان گفت که لیزر کمک بسیاری به انسان ها در این حوزه داشته است. شاخه پزشکی زیبایی نیز از این امر مستثنی نیست. یکی از عمل های جراحی زیبایی زنان که این روزها بسیاری از خانم ها به سراغ آن می روند، عمل تنگ کردن واژن با لیزر است. ممکن است شما نیز یکی از کسانی باشید که با افزایش سن یا به دلیل بارداری دچار شلی، خشکی و درد در هنگام مقاربت شده باشید و به فکر درمان آن افتاده باشید. برای رفع مشکلاتی از این قبیل می توانید با ما در این مطلب همراه باشید.

تنگ کردن واژن با لیزر

تنگ کردن واژن با لیزر چیست؟

تنگ کردن واژن با لیزر یکی از روش های آسان و بدون درد و خونریزی است که برای جوانسازی واژن و تنگ کردن آن انجام می شود. این عمل فقط برای افرادی نیست که به دنبال تنگ کردن واژن هستند بلکه بسیاری از مشکلات دیگر را نیز برای بانوان درمان می کند. از این عمل، به عنوان لیزر جوانسازی واژن نیز نام برده می شود. لیزر جوانسازی واژن، علاوه بر تنگ کردن واژن و رفع گشادی آن، موارد زیر را نیز در بر می گیرد:

• رفع خشکی و سوزش واژن
  • رفع شلی واژن (آتروفی)
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • درمان نزدیکی دردناک
  • درمان افتادگی رحم
  • درمان عفونت های مکرر ادراری
  • کاهش علائم یائسگی و خشکی واژن ناشی از آن

تنگ کردن واژن با لیزر به چه صورتی انجام می شود

همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، استفاده از لیزر، یک روش بدون درد و خونریزی است که به درمان و رفع مشکلات می پردازد. لیزر، با استفاده از تحریک بافت مخاطی واژن، میزان ترشح و تولید کلاژن را افزایش می دهد. در این روش هیچ گونه برشی بر روی واژن ایجاد نمی شود، بلکه با ایجاد گرما، تحریک و احیای بافت صورت می گیرد. نور لیزر از طریق دهانه واژن وارد بافت و دیواره واژن می‌ شود و بر بافت مخاطی واژن تاثیر می گذارد.

تنگ کردن واژن با لیزر برای چه کسانی مناسب است؟

خانم هایی که سابقه بارداری و شیردهی داشته اند و بعد از آن دچار خشکی مخاط واژن شده اند. این بیماران به دنبال تاثیرات هورمونی بارداری و بعد از آن شیردهی دچار نازک شدن و خشکی مخاط واژن شده اند و در هنگام نزدیکی دچار درد و احساس خشکی می شوند. حتی بیمارانی که سابقه زایمان سزارین داشته اند نیز می توانند از این عمل بهره ببرند. یعنی لزوماً نیازی نیست که زایمان به صورت واژینال انجام شده باشد. خانم هایی که سزارین شده اند نیز همین تغییرات را در مخاط واژن خود تجربه می کنند. لیزر واژینال برای این دسته از بیماران بسیار موثر است.

خانم هایی هستند که یائسه شده اند. تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی و همچنین افزایش سن موجب می شود که مخاط واژن دچار تغییراتی شود که در نهایت به خشکی، نازک شدن و درد در هنگام مقاربت منجر می شود. لیزر واژینال برای این دسته از بیماران نیز بسیار موثر خواهد بود.

خانم های ورزشکار جز افرادی هستند که از این عمل می توانند استفاده کنند. خانم هایی که ورزش های سنگین انجام می دهند یا از مکمل های استروییدی برای عضله سازی استفاده می کنند، اکثراً مبتلا به ریلکسیشن واژن (شلی واژن می شوند)، اگرچه ممکن است که هیچ زایمانی نیز تجربه نکرده باشند. لیزر واژینال برای این دسته از بانوان نیز بسیار مفید می باشد.

هر خانم 30 تا 40 ساله ای که احساس می کند رطوبت واژن در هنگام نزدیکی مانند قبل نیست و گاهی احساس درد دارد می تواند از لیزر واژینال استفاده کند.

قبل از لیزر تنگ کردن واژن چه مراقبت هایی باید صورت گیرد؟

1. حتماً بعد از آن که تصمیم گرفتید تا عمل تنگ کردن واژن را با لیزر انجام دهید، اقدام به انتخاب یک جراح زیبایی زنان حرفه ای و باتجربه کنید. پزشک نقش مهمی در این عمل دارد.
  2. پیش از انجام لیزر نیاز به معاینه و تشخیص عفونت های احتمالی است. پیش از انجام لیزر تمامی عفونت ها باید به طور کامل رفع شود.
  3. پزشک پیش از انجام لیزر تنگ کردن واژن یک تست پاپ اسمیر نیز انجام می دهد.
  4. برای لیزر تنگ کردن واژن بهتر است 3 تا 5 روز از اتمام عادت ماهیانه فرد گذشته باشد.

راه های ارتباطی با دکتر ماندانا لطفی یگانه: شماره های تماس: ۰۹۰۲۸۸۱۸۵۸۴ – ۰۲۱۲۶۸۰۶۱۴۰ صفحه اینستاگرام: drmandanalotfi

بعد از لیزر تنگ کردن واژن چه مراقبت هایی باید صورت بگیرد؟

اگرچه این عمل با لیزر انجام می شود و درد و خونریزی ندارد، اما بهتر است بعد از لیزر برخی نکات را رعایت نمایید:

1. اگر بعد از لیزر احساس درد یا سوزش داشتید، با استفاده از کمپرس سرد، درد را تسکین دهید.
  2. یک تا دو هفته بعد از لیزر از برقراری تماس جنسی اجتناب ورزید.
  3. بهتر است تا مدتی کارهای سنگین نکنید و به میزان کافی استراحت داشته باشید.

لیزر تنگ کردن واژن در چند جلسه انجام می شود؟

با مراجعه به جراح زیبایی زنان و بررسی بافت واژن و میزان شل شدگی آن، تعداد جلسات درمانی مشخص می شود. جلسات درمانی می تواند از یک جلسه تا چهار جلسه متغیر باشد. این جلسات در فاصله زمانی 6 هفته ای انجام می شود.

لیزر تنگ کردن واژن تا چه مدت ماندگار است؟

میزان ماندگاری لیزر تنگ کردن واژن به بافت بدن هر فرد و میزان شل شدگی و گشادی عضلات واژن او مرتبط است. به طور کلی، نتیجه لیزر تنگ کردن واژن هجده ماه تا دو سال باقی می ماند.

در پایان باید گفت که عمل تنگ کردن واژن با لیزر عملی سرپایی، بدون درد، خونریزی و آسان است که توسط جراح زیبایی زنان انجام می شود. اگر به هر دلیلی دچار شل شدگی، گشادی، خشک شدن واژن و درد در هنگام مقاربت شدید می توانید از این عمل بهره ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین متخصص زنان و زایمان در تهران مراجعه نمایید.​

ده − 3 =