تزریق ژل به واژن؛از مزیت ها تا مراقبت های پس از آن

گذر زمان از مهمترین عواملی است که می تواند بر روی قسمت های مختلف بدن به ویژه ناحیه تناسلی اثر بگذارد و موجب شلی و افتادگی ناحیه واژن شود. جالب است دقت نماید که افزایش سن تنها عاملی نیست که بر روی ناحیه تناسلی تاثیر می گذارد.

روش های بسیاری وجود دارد که می تواند به شادابی و زیبایی ناحیه تناسلی کمک نماید، یکی از روش های زیبایی کم تهاجمی که بدون هیچ گونه برش و بیهوشی انجام می گردد، تزریق ژل می باشد. تزریق ژل به ناحیه لابیا ماژور به جوانی و زیبایی ناحیه تناسلی کمک بسزایی خواهد نمود.

تزریق ژل به واژن با مزیت های بسیاری همراه خواهد بود که نیازی به اتاق عمل و بیهوشی ندارد.

تزریق ژل به واژن

تزریق فیلر به لابیاماژور

تزریق فیلر به لابیاماژور ها سبب افزایش حجم و ظاهری جوان تر ناحیه تناسلی می شود. پروسه افزایش سن و پیری با کاهش تولید کلاژن در بدن همراه است که منجر به افتادگی و چروک های پوست در تمام بدن از جمله ناحیه تناسلی می شود. از طرف دیگر بارداری، زایمان، افزایش و کاهش وزن های پی در پی و یائسگی می تواند سبب کاهش حجم لابیاها شود.

اهمیت تزریق ژل به واژن

ناحیه تناسلی همانند هر ناحیه دیگر بدن به تدریج با تحلیل و تغییراتی همراه است. تنها عامل تحلیل و تغییرات بافتی بدن افزایش سن نمی باشد بلکه عامل متعددی می تواند بر روی آن اثر بگذارد، بلکه زایمان، یائسگی، افزایش و کاهش وزن بسیار زیاد می تواند بر روی زیبایی و جوانی نواحی مختلف بدن به ویژه ناحیه تناسلی اثر گذارد. از آنجایی که ناحیه تناسلی برای زنان از اهمیت بالایی برخوردار است و هر گونه تغییر در آن سبب کاهش اعتماد به نفس فرد و کاهش لذت جنسی او می گردد لذا تزریق ژل به عنوان یکی از روش های کم تهاجمی از اهمیت بالایی برخوردار است که می تواند سبب زیبایی، فرمدهی و جوانسازی ناحیه تناسلی فرد گردد.

نحوه انجام تزریق ژل به واژن

در ابتدا ناحیه تناسلی با مواد ضدعفونی، تمیز و ضد عفونی می شود. سپس از بی حسی موضعی همچون تزریق وریدی یا کرم های بی حس کننده استفاده می شود. سپس تزریق ژل بدون هیچ گونه احساس درد و ناراحتی به ناحیه تناسلی انجام می گردد و در نهایت بدانید که تزریق ژل نیازی به بستری در بیمارستان ندارد و فرد می تواند ترخیص شود.

در چه شرایطی تزریق ژل به واژن ممنوع می باشد؟

ممنوعیت های برای تزریق ژل به واژن وجود دارد که این موارد عبارت است از:

بارداری، شیردهی، حساسیت به ژل های هیالورونیک اسید، التهاب های پوستی، عفونت، سرطان های ناحیه تناسلی و جراحی های انجام شده در این نواحی جز مواردی هستند که در صورت وجود هر کدام انجام تزریق ژل ممنوع خواهد بود.

آیا تزریق ژل به واژن را می توان به صورت همزمان با سایر اعمال جراحی انجام داد؟

فیلرهای هیالورونیک اسید سبب افزایش حجم لابیاها می شوند و می توانیم پروسه تزریق فیلر به واژن را همزمان با سایر جراحی های زیبایی همچون عمل لابیاپلاستی انجام دهیم که در نهایت با کاهش سایز لابیا مینور ها و افزایش حجم لابیا ماژورها ظاهری بسیار زیبا و جوان برای ناحیه تناسلی ایجاد نماییم.

نتایج تزریق فیلر به لابیاماژور ها بلافاصله قابل رویت است و بیمار بلافاصله پس از تزریق می تواند به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازد.

آیا تزریق ژل به واژن دردناک است؟

تزریق ژل به لابیا ماژورها دردناک نیست. در ابتدا با استفاده از پمادهای موضعی بی حسی انجام می شود و سپس حجم بسیار کمی از لیدوکائین در لابیاماژور تزریق می گردد و در نهایت تزریق فیلر به واژن صورت می گیرد که این تزریق خوشبختانه کاملا بدون درد خواهد بود.

مزایای تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به ناحیه تناسلی با مزیت های بسیاری همراه است که عبارت است از:

• رفع شلی و افتادگی ناحیه تناسلی
  • جوانسازی واژن
  • ایجاد قوام و سفتی ناحیه تناسلی
  • دوره نقاهت کوتاه مدت
  • عوارض بسیار کم
  • قابل مشاهده بودن سریع نتیجه زیبایی
  • بدون نیاز به بیهوشی و بستری در بیمارستان
  • روشن سازی ناحیه تناسلی

مزیت تزریق ژل به واژن

اقدامات قبل از تزریق ژل به واژن

انجام برخی مراقبت های قبل از تزریق ژل به واژن سبب دستیابی به نتیجه مطلوب تر خواهد شد که این موارد عبارت است از:

ابتدایی ترین اقدام قبل از هر روش زیبایی و درمانی انجام چکاپ و معاینات پزشکی می باشد. انجام معاینات پزشکی کمک می نماید تا در صورت ابتلا به هر نوع عفونت و حساسیتی ابتدا این گونه بیماری ها رفع و درمان شود و سپس تزریق ژل انجام شود.

در صورت مصرف هر نوع داروی بهتر است متخصص زنان و زایمان را مطلع سازید تا قبل از جوانسازی واژن با ژل داروی مورد نظر قطع یا جایگزین شود. به طور معمول داروهای گیاهی، ویتامین ایی و آسپرین می بایست به مدت یک هفته قبل از جراحی حذف شود.

در صورت مصرف الکل یا سیگار حتما به مدت یک هفته قبل از تزریق ژل قطع نمایید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به واژن

رعایت توصیه های پزشکی برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار حائز اهمیت می باشد. اما این توصیه های پزشکی کدامند؟

ممنوعیت تماس جنسی

برقراری تماس جنسی به مدت یک هفته پس از تزریق ژل به واژن ممنوع می باشد.

کمپرس-سرد-و-گرم

استفاده از کمپرس های گرم و قرار گرفتن در معرض گرمای بسیار زیاد می تواند سبب ایجاد آسیب شود، لذا از قرار گرفتن در گرمای شدید اجتناب ورزید.

مصرف-دارو

در صورت تجویز آنتی بیوتیک مصرف آن ها لازم و ضروری خواهد بود.

مراجعه-به-پزشک-زنان

جهت بررسی و معاینه مجدد بایستی دو هفته پس از تزریق به پزشک مراجعه نمایید.

عوارض و خطرات تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به واژن یک روش کم تهاجمی زیبایی است که با حداقل عوارض همراه بوده اما عوارض احتمالی این روش زیبایی عفونت می باشد. ولی برخی عوارض دیگر همچون حساسیت، التهاب، قرمزی و تورم ایجاد می شود که طی چند روز برطرف می شود و جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود.

قابل توجه است که در صورت داشتن دردهای شدید و یا عفونت واژن حتما پزشک خود را مطلع سازید و بدون اتلاف وقت به متخصص زنان مراجعه نمایید.

هزینه تزریق ژل به واژن

هزینه هر یک از اعمال جراحی با توجه به برخی عوامل متعدد می باشد، به همین منظور نمی توان هزینه دقیقی را قبل از معاینه مشخص نمود. برای کسب اطلاعات از هزینه اعمال جراحی به ویژه هزینه تزریق ژل به واژن لازم است مراجعه حضوری داشته باشید تا پس از بررسی های دقیق میزان هزینه مشحص گردد.

1 × دو =